top of page
  • Foto van schrijverkianadepicker

Let's kill the parasites!



English version

I can’t believe it! I’m here now for two months and I’m almost halfway. These last two weeks went so fast. It was very busy on my internship. I finally started my assay’s and it took me more than 10 hours to do them. Also, the detection and analysis took a whole day. I worked from 8:00 to 21:00 so research can be hard. So what I do in the assays is adding plant extract to the parasites. I try to find new drugs that can be used later to treat patiënts. Also important is the concentration needed to kill the parasites because when you get ill you don't want to take 100 pills a day. What did happen in the lab was that some people had contamination. That means that there were bacteria inside the parasite cultures. So, we had to kill the entire culture. This weekend I started again with the assays, so I wasn’t able to do a lot here in South-Africa. Hopefully this will change!

In the picture below you can see the bacteria, if you want more info go to the photo album 'me in the lab'.



Nederlandse versie

Ik kan het bijna niet geloven maar ik ben hier al twee maand, bijna halfweg. De laatste twee weken gingen zo snel. Het was erg druk op mijn stage. Ik ben eindelijk begonnen met mijn assay’s en ik had er meer dan 10 uur voor nodig! Ook de detectie en data-analyse duurde een hele dag. Ik was bezig van 8 uur in de morgen tot 21 uur ’s avonds. Onderzoek kan leuk zijn maar soms moet je lange dagen, zelf weken werken. Dus wat ik eigenlijk doe is plantenextracten toevoegen aan de parasieten om op die manier een extract te vinden die de parasieten dood en bij welke concentratie. Want natuurlijk als dit component ooit een medicijn wordt willen we er geen kg van moeten innemen. Ook waren er enkele mensen met contaminatie. Dat betekent dat er bacteriën in de parasiet culturen terecht komen dus deze culturen zijn niet meer bruikbaar. Je moet ze weggooien. Dit weekend ben ik opnieuw begonnen met mijn assay’s dus dat betekent dat ik opnieuw niks heb kunnen bezoeken. Hopelijk komt daar vlug weer verandering in!

In de foto hieronder zie je de bacteriën. Wil je wat meer uitleg? Ga dan naar het fotoalbum 'me in the lab'.








21 weergaven0 opmerkingen

Recente blogposts

Alles weergeven
bottom of page