• Foto van schrijverkianadepicker

The beauty of Africa: animals

English version:

Almost 3 weeks past! 9 and 10 March were relaxed. I went with the two Dutch girls Yrina en Nina to the Hazel food market. A small market where you can find a lot of handmade things. On Sunday we went to a small nature reserve. We saw a zebra and two Zonkeys. A mix between a zebra and a donkey. The weekend after we went to the Cradle of Humankind with the international people of Tuksdorp. We visited the museum where we could see the evolution of the earth and mankind. Next, we visited the caves where a lot of bones were found of our ancestors. On Sunday, Doré and here fiancé Thinus took us for a France breakfast. A little place where they rebuild the Eifel tower in miniature. We went rafting on the Crocodile River and at last we visited a lion park. We could play with lion cubs and pet a young giraffe of one year old. We also saw a lot of other animals like African wild dogs, hyenas, wildebeests, ostriches and cheetahs.

This week was short since Thursday was a national holiday. Because of Suzan’s birthday that week we did a sleepover at Doré her house. We made food and had lots of fun with Pictionary. I slept in Doré her bed and oh that felt like heaven! A real bed a real blankets to sleep with, I miss that so hard! In the morning I woke up with some cats next to me. As a surprise for Suzan we went to a Spa and Welness. We got a massage, used the jacuzzi and we swimmed in the pool. On Saturday I had to wake up early. Doré, Thinus, Nina, Yrina and me went to Sun City. It’s a big resort with slides, lazy river and a big swimming pool next to a beach. We spend the night at a camping at Pilanesberg. There were a lot of monkeys that ripped a tent or stole things. Luckily, they didn’t steal any of our stuff. At night we heard them calling what gave us a real African feeling. We slept on cots and Thinus slept in the car because there wasn’t enough space in the car to take an extra tent with us. In the morning we drove around at Pilanesberg looking for animals. We saw so many animals like giraffes, elephants, zebras, jackals, hippos, impalas, Tsessebes, waterbuck and in the distance, we even saw a lion.

At my internship everything goes okay. I killed of my parasites so I could start with my new and final culture. The only thing that’s annoying is the electricity. Every evening from 19:00 to 21:30 hour the electricity went out. Since I’m at my internship the whole day it happened that I was still busy on 19:00 hour. So when I was finally done with my work I couldn’t contact anyone. Luckily since last weekend the load shedding is over for now.

You can find the pictures of the animal park an Pilanesberg in the album animals!

Nederlandse versie

Weer bijna 3 weekjes voorbij! Het weekend van 9 en 10 maart was relatief rustig. Ik ben samen met de twee Nederlandse meisjes Yrina en Nina naar Hazel food market geweest. Een klein marktje waar je veel handgemaakte spullen vindt. De dag erna zijn we naar een klein natuurreservaat geweest waar we een zebra en twee zonkey’s tegen kwamen. Dit is een kruising tussen een donkey (ezel) en een zebra. Het weekend erna zijn we samen met de internationale studenten in Tuksdorp naar de Cradle of Humankind geweest. We hebben zowel het museum bezocht die ons de evolutie van de mens toonde alsook de grotten waar heel veel botten van onze voorouders teruggevonden zijn. Op zondag hebben Doré en haar verloofde Thinus ons meegenomen voor een ontbijt in een frans restaurantje waar ze de Eifeltoren in het klein hadden gemaakt. Daarna gingen we raften op de Krokodilrivier en als afsluiter bezochten we een leeuwenpark. Daar konden we ook spelen met leeuwenwelpjes en een jonge giraffe van 1 jaar aaien. We zagen ook veel andere dieren zoals Afrikaanse wilde honden, hyena’s, gnoes, struisvogels en cheeta’s.

Deze week was een korte week want de donderdag was een nationale feestdag. Omdat Suzan jarig was op maandag gingen we donderdagnamiddag naar Doré haar huis. Daar maakten we eten klaar en speelden het spelletje pictionary maar met uitbeelden in plaats van tekenen. Ik sliep in Doré haar bed en oh wat was dat zalig om eens een deftig bed met echt dekens te hebben! Ik werd ’s ochtends wel wakker met enkele katten naast mij maar dat vond ik ook super. Als verrassingen gingen we naar een Spa en Welness waar we een massage kregen, jacuzzi konden gebruiken en luieren aan het zwembad. De zaterdag moest ik alweer heel vroeg op. Doré, Thinus, Nina, Yrina en ik gingen naar Sun City. Een groot tropisch zwembad waar er zoveel te zien en te doen is. Daarna gingen we naar een camping naast Pilanesberg om te overnachten. Er waren veel aapjes die dingen stalen of zelf een tent kapottrokken. Gelukkig hadden wij er niet veel last van. We sliepen op veldbedden en Thinus in de auto want we hadden geen plaats voor een derde tent. ’s Nachts konden we de apen horen roepen wat echt een Afrika gevoel gaf. ‘S ochtends vroeg reden we Pilanesberg binnen en de hele voormiddag zochten we naar wilde dieren. We kwamen giraffen tegen, olifanten, zebra’s en zelf in de verte zagen we een leeuw.

Op mijn stage verloopt ook alles relatief goed. Vorige week heb ik mijn parasieten gedood om met een nieuwe cultuur te kunnen beginnen. Mijn definitieve cultuur. Het enige wat weer de kop opsteekt is load shedding. Elke avond van 19 uur tot 21:30 uur valt de elektriciteit uit. Dus iedereen in mijn huis wil koken voordat dat gebeurt, ook wil iedereen douchen voor 19:00. Niemand kan zijn familie bellen. Voor mij is dat erg irritant aangezien ik de hele dag op school zit. Tegen dat ik thuis ben, gekookt heb, naar de winkel geweest ben is het vlug 19:00 uur waardoor ik moeilijk contact kan opnemen met mensen. Gelukkig is het eventjes gedaan met het load shedding sinds dit weekend.

Alle foto's van de dieren in het leeuwenpark en Pilanesberg kan je terug vinden in het album 'animals'.